Total Pageviews

May 2, 2011

JUS ROSSELLE

Assalamualaikum....



Adik akak datang opis bawa satu plastik besar buah rosselle yang ditanam oleh jirannya di sekeliling rumah. Dalam kotak fikiran nak buat apa dengan buah rosselle yang banyak tu....

Balik rumah terus rebus buah tu dengan gula..buat jus..hmmmmm sedap...macam rasa ribena..minum sejuk sejuk nyaman jer tekak...asli lagi..


Kebetulan anak buah balik cuti sempena hari Pekerja..siap botolkan bawa balik lagi..
Ada sesiapa nak jus Rosselle?? angkat tangan..ada banyak ni...

Jom minum...resepi tak payahlah senang jer...rebus dan campur gula sesedap rasa....jumpa lagi...




6 comments:

  1. tgh panas ni best pekena jus rosselle tapi anak2 tak suka pulak

    ReplyDelete
  2. akak...nak segelass besarrr....

    ReplyDelete
  3. Assalamulaikum Nazrah

    Dulu kak ct duk kat Bandar Putra senai, ada tanam pokok rossel ni..kalau dulu tak terkenal pun tau. Tu pun jiran sebelah yang suruh tanam. Bila dah masak, rebus buah tu, makaiii..merah betul kaler air gula tu. Sekarang dah mahal bukan main. memang sedap kalau buat air dan letak ais lebih2 sikit.

    Bak mai segelasss!!

    ReplyDelete
  4. Dahaga nya baru bangun tido ni....

    ReplyDelete
  5. saya! saya!!! dh angkat dua2 belah tangan nii.. blh dpt 2 botol besar x? hihi

    ReplyDelete
  6. Naz,

    musim panas gini sedap kalau dpt sebotol, tak mau segelas tk cukup...heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...