Total Pageviews

May 3, 2011

INANG INANG PULUT



Pernah tak makan ni? nak panggil apa ya..makanan ringan...Inang Inang Pulut itu nama yang tercatat di atas bungkusannya. Akak beli sewaktu di Alor Gajah Melaka baru baru ni..banyak gerai gerai tepi jalan yang menjual pelbagai jenis makanan ringan dan kraftangan.



Dulu masa kecil kecil..emak selalu buat renginang (nama jawa) ni...belen belen dari nasi tu di jemur dan dibentuk. Tak la membazir. Pas tu goreng. Sekarang ni jadi perusahaan ringan kampung pula..bagus lah kan...di komersialkan.
Hari ini saja nak N3 makanan ringan ni...mana lah tau ada kawan kawan yang tak pernah makan....



4 comments:

  1. kategori makan ringan la kot kak nazrah .. sedap ni kunyah sambil tengok tv ;-)

    ReplyDelete
  2. Assalamulaikum Nazrah

    Yalah ni dalam menu makanan ringan, tapi anak kak ct Haqim yang bongsu tu suka sangat makan inang2 ni. Tapi kak ct beli yang kecik2 tu nampak comel. Pernah ikut buat tapi bukan kak ct mak mertua dia memang rajin buat inang2 ni. senang jer nak buat tapi kak ct malassss.. hehehe

    Nazrah.. bila senang meh masuk Dapur CT amik GOLD KAD seikhlas dari kak ct buat semua follower Dapur CT.

    ReplyDelete
  3. tun tau makan je.. xpenah tau nama dia. hehe

    ReplyDelete
  4. salam kenal, sy baru aje makan inang2 ni buat minum petang....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...