Total Pageviews

May 7, 2011

BINGKA UBI

Assalamualaikum....


Hari ini kita buat bingka ubi. Saja nak menghabiskan baki ubi parut dalam petiais. Dah banyak kali kita buat bingka ubi ni ..dan resepi di bawah ni memang tidak pernah menghampakan...


Malas nak celoteh banyak banyak takut org bosan pulak...
kita layan gambar dan resepi bingka ubi ni...

BINGKA UBIKAYU



BAHAN2:


250g Gula
2 biji Telur
800g Ubikayu Sagat - tapis airnya
400ml Santan (saya guna 200 ml santan kotak + 200 ml air)
sedikit pewarna kuning

CARA2:


Campurkan semua bahan2 menggunakan whisk.

2. Bakar suhu 170C selama 1jam 30min sehingga masak.
Sejukkan sebelum di potong.



8 comments:

  1. Assalammualaikum..suka mknbingka ubu yg kuning mcm ni..mmg x pernah buat lagi biasa beli aje..ingat nak juga try..kena cari ubi leh ...

    ReplyDelete
  2. waduhhh kakk...menggoda lak dia ngan bingka ubi nih..mmg nampak sedap..terasa je kelembutannya..bak sepotong!

    ReplyDelete
  3. Assallamualaikum tuan rumah..
    Kak, setiap kali Naz datang sini, mesti terliur sbb nampak bahulu akak yg besau nau kat atas tu.. Bukak2 page akak ni mesti ternampak kuih bahulu tu..heheheee..

    Senang jer buat bingka ni kan tapi yang senang tu pun Naz malas nak buat kehkehkehh..

    ReplyDelete
  4. huhu...ubi kayu ada seketul lg je...cukup ke ek?..hihi

    ReplyDelete
  5. ehh.. celoteh byk2 xpe. x bosan pun, tun suka baca ^^
    owh, sikitnye bahan.. senang rupanya nk wat bingka ubi ni ye. nk gi cari ubi kayu lah.

    ReplyDelete
  6. akak...nak bengkang ubi tu sepinggan..sedappnya tengok...

    ReplyDelete
  7. huwaaaaa..terliurnya nengok bingka ubi tu..cantik pulak kejadiannya..huhu..mana nak cari ubi mlm2 nih...

    ReplyDelete
  8. waduh terliurnya tngk bingka ubi ni..kuih kegemaran akak ni..sedapnya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...