Total Pageviews

May 10, 2011

CHOCOLATE RICE MUFFINS




Assalamualaikum buat teman teman...harap harap semuanya sihat ..keluarga sihat..lebih lebih lagi dalam keadaan cuaca yang tak menentu sekarang ni.

Merajinkan diri memapin ari ini. Bila tengok MamaFami menayangkan Chocolate Rice Muffins...tergoda sungguh..terus buat tak bertangguh tangguh lagi...fulamak...marvelous....



Segebu yang ditayangkan..memang tak menghampakan..mudah dan ringkat..jimat masa dan teramat senang..kita suka membuatnya..mesti di ulang lagi mapin ni.

Minta izin dari empunya resepi untuk di kongsi....

CHOCOLATE RICE MUFFINS
Posted by MamaFaMi
Adapted from Vanilla Muffin by KatakPisang of Forum Cari

Ingredients :

2 cups all purpose flour
2 tablespoons baking powder
1/2 teaspoon salt
1 cup sugar
1 cup fresh milk
4 tablespoons margarine - melted
1 large egg - lightly beaten
1/2 tablespoon vanilla essence
Enough chocolate rice

Method :

1. Sift flour, baking powder and salt. Add sugar and stir with a whisk to mix.
2. In another bowl, add fresh milk, melted margarine, egg and essence. Mix well using a whisk.
3. Pour the mixture into the dry ingredients and mix using a mixer. Do not over mixed.
4. Spoon the mixture into the prepared tin lined with papercups till 3/4 full.
5. Bake in a preheated oven at 180 C for 20 minutes.


6 comments:

  1. nyummy!! nmpk cam cupcakes. buat 2 cups tu mesti dpt byk kan.. mesti ada lebih tu (cakap sambil amik tupperware nk bungkus mapin akak)

    ReplyDelete
  2. bestnya tengok mapin tu...
    gebu jerk....

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum akak...
    sedaaapnyaaa.... nak ckit... ada lg x nie.. hehehee

    ReplyDelete
  4. Assalam kak,mapin akak nmpk sedap n gebu jer..Resepi dari mamafami mmg sempoi2 kan..

    ReplyDelete
  5. harus buat gak..masuk list dulu.....

    ReplyDelete
  6. salam naz,akak dtg nak ambik mapin.tak dapat nak kata banyak2 sebab dah sebak..baru je baca entri kat bawah tu tntg hari ibu..

    takpe naz,takde beza pun,ibu angkat atau ibu kandung selagi kita di panggil ibu oleh anak2 dan tanggung jawap sebagai ibu itu kita tanggung,layaklah jugak kita dipanggil ibu..akak harap belum terlambat utk mengucapkan selamat hari ibu buat naz dan akak sanjung tinggi insan2 macam naz kerana menjadi pilihan Allah swt utk di duga sedemikian rupa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...