Total Pageviews

January 22, 2011

ROTI MANIS BUKU...

Salam semua..biasanya dulu dulu saya selalu beli roti yg rupa bentuk macam ni (org dulu 2 panggil roti benggali ) yg naik basikal lalu depan rumah..tup tup hari ini roti ni berada dalam dapur rumah akak..aik saper pulak yg rajin ni..siap ada kismis lagi roti manis ni...

 Ooo.. rupa rupanya Mr BM ni yg menguli dan membakar. Sebenonya akak baru nak mengetes BM yg baru dibeli semalam di Cosway Bremall Kepong..bukan tak der mixer tapi rasa rasa malas nak menguli..bila tengok ramai kengkawan sibuk pasal BM kita pun tanpa rasa segan silu terus la membeli dan inilah hasil rotinya....


Untuk resepi yg amat simple ini ada dalam buku manual dia ..main campak jer dalam BM tu...

Bahan2
160 ml air
190 ml susu segar
560 gm tepung gandum berprotein tinggi
8 sudu besar gula
2 sudu besar minyak / mentega
1 1/2 sudu kecil garam
1 sdu kecil yis
secukup kismis atau aper saja.. eheheh 



Memang marvelous..roti lembut dan enak..bila makan panas panas..senang keje akak lepas ni...

Selamat mencuba yer ...layan gambar zassss....

1 comment:

  1. salam Nazrah..
    Wah sedap tu..mamam roti tuk bekfes pagi ni..senang kan klu ada 'Mr BM' tu..x larat rasanya klu nk menguli dgn tgn..insyallah nk belila nnt satu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...