Total Pageviews

March 31, 2011

PECAL JAWA


Assalamualaikum..pernah makan Pecal Jawa tak..kali ni pecal ni istimewa sebab ada campuran nasi impit yang biasa nya boleh diperolehi di kalangan masyarakat jawa terutama di Tg Karang.





Versi kali ni agak istimewa sebab ada campuran nasi impit dan di tambah kuah lemak sikit menyebabkan ianya memang sedap. Pecal ni akak beli dari makcik di bawah tu dengan harga RM2.00 sebungkus di Pasar Tg Karang.



Dengan bersungguh nya makcik tu bungkus kan pecal wat akak..yg pakcik kat belakang tu plak..pelik tengok minah mana plak yang datang kat pasar siap bawa camera DSLR . Siap posing lagi sebab ingat kan pemberita dari mana plak..haahahha....aksyen le sikit...tak pernah di wat org pagi pagi gi pasar .. bawa kamera..kat kg sendiri plak tu...ish ish...

Yg ni plak..taugeh yg di buat sendiri dari kacang hijau. Kalau kat bandar mana boleh dapat kacang ni. Kg kg melambak lambak..RM1.00 satu pinggan. Fresh lagi plak tu....

Jadi kalau nak wat pecal sendiri...kuah kacang pecal memang ada jual disini..RM10.00 setengah kilo. Kalau kat Tg Karang..kuah pecal memang sedap sebab ianya asli dan baru dibuat. Ada sesiapa yang nak cuba kuah pecal boleh lah akak tolong belikan...penghantaran...sendiri mau pikir caranya.

Jumpa lagi di N3 lain..assalamualaikum...

6 comments:

  1. wah menarik pecal tu...tak pernah mkn lagi ni...sure sedap kan..:)

    ReplyDelete
  2. Diana selalu nmpk tapi x perna makan lg juga.. sama ngan nieza.. ehhehe.. Nnt kalau nmpk nk try.,..

    ReplyDelete
  3. pecal ada nasi himpit?? blk johor umah hubby x penah nmpk lg nih. nnti nk gi cari ^^
    ps: akak, tiap2 hari tun masuk sini, camner blh xde dlm top 10 members tu pulak.. asyik2 nama mek jah je kuar.. hihi

    ReplyDelete
  4. teringat masa akak singgah Tg Karang dulu, mkn soto ada taugeh ni...suami akak mmng suka sngt..pecal jawa tu pernah mkn tapi tak pernah lagi dngn nasi impit...sesuatu yg baru ni..hehehhe..

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum Naz

    Pecal jawa belum pernah mkn...nengok makcik ni bungkus guna daun pisang traditional betul...

    ReplyDelete
  6. hehe..pakcik tu kompom kembang konon2 dpt masuk tv..hihihi...pecal jawa mmg sedap..sy suker versi yg ltak cekur..uih mkn x engat donia yuu!~ hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...