Total Pageviews

March 17, 2011

LABU KUKUS MANIS

  
Salam hari Jumaat...pernah makan labu ni tak..ni la masakan labu yang paling ringkas..(ringkat atau malas..mungkin kedua dua) hehehehe....

Semalam petang waktu hujan di Kuala Lumpur...baki sos kastard yang di makan bersama puding roti tu masih ada sedikit ....jadi bila labu manis yang lembut tu di makan bersama sos kastard dan dicampur sedikit madu serta taburan kismis..hmmm...sedap la pulak...


Anak anak yang tak pernah makan pun boleh habis sepotong labu...jgn malam malam banyak angin dah ler... Labu ni akak beli waktu akak ke Segamat minggu lalu....


Labu ini dipotong dan dikukus kira kira 10 - 15 minit hingga empuk.


Kemudian boleh dimakan bersama air gula merah pun sedap juga.....

Niat hati memang nak wat macam macam ngan labu ni..boleh wat Bingka Labu, Talam Labu, Donut Labu..dan macam macam luncai bersama labu labunya...kah kah....tapi terdaya ke akak nak buat..(sendiri tanya diri sendiri) 



Apa pun kita layan jer la..pencuci mulut yang amat ringkas dan sedap ini...

Jumpa lagi..kengkawan...Luv u all...

4 comments:

  1. SAlam..
    Naz pn suka labu.. Warna labu tu sungguh menggoda..
    Mintak sikit boleh?

    ReplyDelete
  2. wah kak buat kita terliurla...lama tak mkn labu ni..:)

    ReplyDelete
  3. cantiknya labu yg sebijik lom potong tuh....bg kita le..hihi
    pernah buat tak yg kukus sebijik2 gitu? tebuk atas & korek bijinya & letak kastard dlmnya? pastu tutup balik...hihi..saya tgk je rspnya tp lom pernah gak buat..heheh

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum ^^
    akak!! sedapnyer labu... sy suka makan! tp skrg makan sikit pon dh sebu perut, angin kuat ngat.. sedinyer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...