Total Pageviews

March 25, 2011

BINGKA UBI CHEESE


Bulan yang lalu semasa akak menghadiri majlis reunion SMSP 1987 , akak ada buat bingka ubi cheese untuk teman teman..DISINI.tak sangka ramai yang suka kan bingka ubi cheese ni.



Hari ini aku ulang tayang semula bingka ubi cheese. Ubi yang dibawa dari Segamat hari tu..hahaha..semua nya percuma dari sana..tak payah beli..kampung mari.. . Kalau kat KL ni tak silap..sekilo ada lah RM2-3. kalau kat belakang umah mak..tinggal cabut jer...



Macam biasa masih lagi mengikuti resepi dari rumah Roz..harap izin kan ya akak salinkan resepi untuk teman teman...


BINGKA UBIKAYU CHEESE
By: Roz@HomeKreation
Sumber: Sahabat Norj
Saiz 8" persegi
BAHAN2:
250g Cream Cheese
250g Gula
2 biji Telur
800g Ubikayu Sagat - tapis airnya
400ml Santan (saya guna 200 ml santan kotak + 200 ml air)
Pewarna kuning

CARA2:
1.Pukul cream cheese & gula sehingga rata.
Masukkan elur satu persatu sambil dipukul rata.
Masukkan ubikayu & santan.

2. Bakar suhu 170C selama 1jam 30min sehingga masak.
Sejukkan sebelum di potong.



Kali ini akak bawa ke pejabat untuk menjamu anak anak buah (pekerja) yang setiap pagi menanti air tangan  dari bos nya ini....

Harap harap mereka semua akan suka...

2 comments:

  1. Yumm yumm, looks absolutely delicious and very tempting.

    ReplyDelete
  2. wah sedap nih naz..lebih2 lg ubi kayu + cheese...mmg x lih nk bygkan..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...