Total Pageviews

November 24, 2010

Mufin Choc Kukus




Wah..makin hari akak jadi giler untuk mencuba berbagai resepi baru..kat dapur tu melambak bahan bahan dapur sampai ada yg nak expired.. he he ( banyak sangat membeli belah kerana terlalu exited) .. al maklum lah kemaruk disebabkan minat baru ni .. jadi akak minta maaf sebab akak lupa dari saper resepi ni akak cilok (sebab masa salin x catat saper..nak cari lagi sumber tu dah x ingat) . Jadi akak kongsi kan bersama disini yer..maaf

Bahan Bahan

2 cawan susu cair
1 cawan minyak masak @ 250gm butter cair
1 3/4 cawan gula castor
1 biji telur
250gm tepung superfine @ gandum
50 gm serbuk koko
1 st baking powder
1 st soda bikarbonat
1 sb emulco coco

Cara nya :

Satukan susu cair, minyak masak, gula dan telur. Kacau sebati kemudian campurkan tepung , serbuk koko, baking powder, soda bikarbonat dan emulco coco. Kacau rata dan kemudian tuangkan ke dalam adunan dan kukus kira kira 20-30 minit.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...