Total Pageviews

June 6, 2011

TAPAI UBI

Semalam kita melayan gambar tapai pulut hitam...tapi hari ini kita layan plak gambar tapai ubi.... 

Cuma sekadar info...buat yang tak tau..(mana ler tau kan...) nak cari tapai ubi memang senang terutama di pasar pasar tani....selalu kita beli RM2 satu bekas...
Nak cuba buat sendiri.... boleh jugak..tapi kena hati hati dengan ragi...

Selamat menjamu mata...yer...


5 comments:

  1. fuhh..sedapnye tapai ubi.. kalo drift sampai ke PD bawakkan ler saye semangkuk tapai ni ye.. eheh

    ReplyDelete
  2. salam kak! waduhhhhhhhhhhh kita lama berpuasa makan tapai tau kak dah bertahun tahun tak makan kat siam mana nak cari tapai ya? hihihi.... tapai pulut itam kat bwh tu pun belum pernah makan, sedapnyer mkn tapai sejuk2 :D

    ReplyDelete
  3. Kalau tapai ubi beli jer Nazrah ki3x... Kak Hawa pun tak pandai buat :) Tapai pulut x reti plak nk mkn...

    ReplyDelete
  4. As'slaam Nazrah

    sedapnya tapai ubiiiii. buat kak ct kecur lah pulak. kalau kat kampung ni MIL makan dengan ais batu..hehehe. lagi sejuk lagi sedap. dan arwah mak kak ct pulak suka buat jemput2 tapai ubi, memang sedap. tak nak cuba ker :DD

    ReplyDelete
  5. Assalam nazrah,
    akak dah 2x kali buat tapai ubi, tapi kedua2x fail!!..sayang ubi berkilo2 terbuang gitu aje..
    last2 beli yang dah siap sudah..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...