Total Pageviews

June 7, 2011

AGAR AGAR MANGGA



 Assalamualaikum....enjin di dapur baru nak mula..bila baru baru ni kena buat yang ringan ringan...petang ni kita buat agar agar Mangga..ni pun sebab ada 2 biji mangga yang kita beli tu...masam sangat..nak makan gitu jer pun tak lalu..daripada membazir kita wat agar agar ni...



Agar agar Mangga
Sumber : Nazrah  Bakery
  • 500ml air
  • 130gm gula pasir
  • 300ml puri mangga ( kita blend mangga tu)
  • 10gm agar - agar powder 
  •  sedikit pewarna oren
Cara-cara
  1. Masakkan air, agar-agar powder dan gula sehingga mendidih.
  2. Masukkan puri mangga dan masak hingga mendidih. Campurkan sedikit pewarna oren.
  3. Letakkan di dalam bekas pilihan anda . Sejukkan sebelum di hidang

10 comments:

  1. wahh sedap ni...dah musim panas kat sini buat saya bertambah teringin nk mkn dessert yg sejukkan tekak ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Salam kak! waahhhhhhh mcm kak nieza ckp mmg sesuwaiiiii tgh musim panas n makan dessert2 yg ringan2 giniii.. mangga2 mmg kita suke maklomlah kat sini byk mangga hihihi...

    ReplyDelete
  3. kalu nak mangga lagi mai umah kak tapi cyggg buah cantik diluar buruk didlm huhuuu letih bawa balik..terkengkang2 abg kau bawa dari pokok ke kereta..berat.. 30 biji mcm 6,7 kilo.. besar2 buah dia.. mangga kel***...

    ReplyDelete
  4. wahhhhhh...menggodanya tengok agar2 mangga tu...

    ReplyDelete
  5. Naz,sedap nya tengok agar2 tu...masuk ke mulut sejuk aje terasa...nyaman gitu.

    ReplyDelete
  6. baru je makan agar-agar mangga mak buat kat Penang

    ReplyDelete
  7. cantiknyaa.. lawa lah.. warne dan kejadiannya tu..

    ReplyDelete
  8. cuaca panas begini sedap dapat puding sejuk..sejuk tekak:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...