Total Pageviews

June 12, 2011

AGAR AGAR MANGGA LAGI......

Assalamualaikum....




semalam kita buat desert ulang tayang, masih lagi buat Agar Agar Mangga ( ni sebab ada baki mangga lagi)..buah dari pokok rumah bapa sendiri.....

Tapi kali ni .. kita siap letak fresh puri di atasnya..macam ada sos la kononnya..memang sedap... sejuk tekak....

Kita layan gambar ya................


Agar agar Mangga
Sumber : Nazrah  Bakery
  • 500ml air
  • 130gm gula pasir
  • 300ml puri mangga ( kita blend mangga tu)
  • 10gm agar - agar powder 
  •  sedikit pewarna oren
  • Puri mangga (untuk hiasan)
Cara-cara
  1. Masakkan air, agar-agar powder dan gula sehingga mendidih.
  2. Masukkan puri mangga dan masak hingga mendidih. Campurkan sedikit pewarna oren.
  3. Letakkan di dalam bekas pilihan anda . Sejukkan sebelum di hidang.
  4. Bila dah keras, boleh lah letak puri mangga . 
  5.  


    6 comments:

    1. Salam kak, sedapnyer! kat sini bykkkk jenis mangga, nak yg mahal yg murah yg sedang2 murah mmg sedap sgt mangga kat sini, kalau buat2 dessert mmg sesuwai, tgk mangga akak ni rasa nak g buat jer tp mangga tak de stok :D

      ReplyDelete
    2. kita pun agar-agar hari ni.. tapi yg biasa saja sbb tak thn tengok jeli2 kat sini

      ReplyDelete
    3. Kak oooo..kak... Ada lagi ker tu?? Nak yang sejuk punya eh..hehehee..

      ReplyDelete
    4. kak..dtg bawak plastik bag ni..mintak 4 bekas yer...

      ReplyDelete
    5. alaa.. aritu blk kg byk laa mangga. pokok depan umah lebat buah dia. skrg dh xde stok mangga.. uhuk uhuk.. terliur je laa..

      ReplyDelete
    6. naz kak ilah buat puding mangga ... naz dah dua kali buat agar2 mangga.. byk sgt mangga hari tu tak habis2 dlm peti sejuk tuuu.. ada beza kan puding dgn agar2.... nampak gaya abg suka makan pagi2 buta dah cuba tadi kak pula sakit peruittt niii manis2 pagi2 buta...rasa jer...hehehe

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...