Total Pageviews

June 23, 2011

PUDING LAICI



Assalamualaikum....

Dah beberapa hari bizy....ke dapur pun tidak...bila tak ke dapur...rindu ngan kawan kawan maya pulak..

Hari ini kita buat puding laici....bagi pencuci mulut.  kadang kala kita ni bila malam malam mencari makan...selalu wat stok dalam peti sejuk senang...ngap jer...

Resepi amat mudah...

Bahan - bahan : 


1 tin buah laici ( blend sampai hancur)
10 gm serbuk agar 2
400 gm air 
2 sudu gula

** Campuran cecair / air mesti 900 ml


Cara caranya :


Blend buah laici ( 1 tin). Campurkan air dan gula serta masak atas api perlahan. Kemudian campurkan serbuk agar agar. Sejukkan dan hidang untuk di makan.




13 comments:

  1. salam.
    panas-panas ni memang sedap makan puding ni..

    ReplyDelete
  2. Naz,cuaca panas dpt puding,nyamanyaa...
    tengok lompang kat bawah tu...tomeii tomeii..

    ReplyDelete
  3. kak naz... 1st time tun tgk buah laici tu.. hahahah.. biasa tgk yg dlm tin je.. kui kui

    mintak 2-3 bijik nk rasa yg fresh.. =)

    ReplyDelete
  4. kak naz..cantik lompang jakarta warne warni..budak2 mesti teruja nengokkan tu kan. puding laici ni guna buah segar ke? saya pernah jugak buat, guna buah laici segar tapi saya masakkan sikit dulu laici tu dengan gula. mmg best makan puding laici goyang2 gini

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Naz,

    ini lah penyejuk tekak yg dah sedia dahaga...slurppp...eh nk lagi lah Naz! Hehe

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum akak...
    cantik... nie kalau dapat minum sejuk2 nie pasti best nie akak... sedaaaap

    ReplyDelete
  7. sedapnya puding laici u kak..dah terasa sejuk dh tekak ni..hehe

    ReplyDelete
  8. Salam kak nazrah!!! kita baru plan2 nak buat puding2 niiii tp asyik tangguh jerr dr minggu lepas nak buat malam2 tp mata kita ni asyik mengantukk jerrr hihihi... mesti terbongkang dulu pdhal bhn2 dah siapkan :D

    ReplyDelete
  9. Salam Nazrah...
    Skrg kat sini pun tgh musim lycee yg kulit hijau ni..selalu pandang seblh mata jer!! hehehe bila tgk Nazrah tayang kan puding lycee nih cam nak rasa pulak..hehehe sedap kat tekak sejuk2

    ReplyDelete
  10. wah,naz,segarnya lychee tu..dari ladang mana tu?..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...