Total Pageviews

August 4, 2011

KEMALANGAN DI HARI PUASA PERTAMA

Salam semua....

Rasanya Ramadhan kali ini amat meninggalkan banyak kesan memori kat kita. Ye la..dalam sibuk2 org berkejar2 nak balik berbuka puasa bersama keluarga..saya terlibat pula dalam kemalangan jalanraya...


Dalam perjalanan pulang ke Jalan Kuching dari Jalan duta..tiba tiba sebuah kereta pacuan empat roda terus melanggar belakang kenderaan kita. Jadi lah kita macam sandwich....depan belakang kemek...terkejut sekejap kita sebab sepanjang kita ada lesen memandu selama 22 tahun..tak pernah kita terlibat kemalangan yang sebegini teruk...siap kena towing lagi....

Yang geramnya... budak lelaki yang langgar kita tu...turun kete je boleh minta maaf...ok lah...tapi bila kita tanya " Dik napa bawak kete laju bebeno sampai tak ada kesan brek langsung.." dia jawab apa " Maaf lah kak... saya tadi Terlelap pulak" 


Dik oiii...org lain pun puasa gak..tapi bila time time gini ler..banyak godaan nya...tau la tak leh merokok menghilangkan bosan memandu..tapi keselamatan org perlu juga di lihat...

Kesian kete kita...sempat entah tak nak siap sebelum hari raya... Nasib baik lah kita punya 2nd car ....kalau tak hari hari la kita naik teksi... huh huh...




Kelam kabut la jadinya .... puasa hari pertama kita... 

Berbuka ala kadar dan lepas buka terus ke Balai Polis Trafik Jalan Bandar wat report..


Yang kebetulannya pula..adik lelaki kita di kampung pun kemalangan petang tu gak..on the way nak gi pasar ramadhan , jatuh motor plak .. kesian dia..








Ini semua adalah kisah Puasa di Hari pertama....





10 comments:

  1. salam kak,takziah yer..nasib baik xde cedera apa2.tue lah kan kita dah berhati2 org lain pulak yg x berhati2.ambik mudah.bahayanya..

    ReplyDelete
  2. Assallamualaikum Kak..
    Laa..dugaan betul kan kak di bulan pusa.. Harap segera siap kereta akak tu eh.. Alhamdulillah akak tak de apa2..
    Selamat meneruskan ibadah puasa ye kak. Naz tgk dah puding kasih bertaut akak.. Cantik.. Tq sudi try resepi Naz dari COSK tu...

    ReplyDelete
  3. bertimpa2 ujian ya naz.. sabar ya, insyaallah ada hikmahnya nanti

    ReplyDelete
  4. Salam kak naz, harap akak bersabar dgn ujiannyer, sian akak.. mmg kdg tu kalau kita pandu cermat pun org lain pulak yg cuai itulah maslaahnyer skrg niii, sib baik akak selamat n tak de apa2 alhamdulillah..

    ReplyDelete
  5. tulah yg takutnye...bile kite berhati2, ade pulak hamba Allah yang tak hati2.sudahnya menyusahkan orang lain.

    sabarlah ye kak...harap2 kereta tu boleh siap sebelum raya :D

    ReplyDelete
  6. dugaan .... sabar. kereta blh di repair.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah naz selamat tak apa2..besar dugaan dihari pertama puasa.

    ReplyDelete
  8. hmm.. byk ganjaran org yg bersabar =) alhamdulillah akak x cedera.

    ReplyDelete
  9. bnyk2 bsabar ya.syukur x begitu serius.

    ReplyDelete
  10. alkisah akak baru tahu ni naz..sabar ya..dugaan di bulan puasa..nasib baik naz tak apa2..shukur..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...