Total Pageviews

August 20, 2011

BISKUT KELAPA SAPI


Assalamualaikum...

Hari raya dah nak dekat..tapi rumah kita tak ganti apa apa pun.. rasa tak sempat ...baju raya pun tak tengok lagi..entah dah siap entah tidak...semua tunggu minggu depan...kalau tak jadi alamatnya beli baju siap je la....
Lutut kita yg kemalangan ari tu .. dah kering..tapi masih sakit dan berair pula hari ini...huh huh...

Duduk saja tak buat apa petang lepas berbuka..kita buat biskut ni..macam biasa ikut resepi dalam buku.... Kita layan gambar biskut ni ya...



Selamat mencuba....


BISKUT KELAPA SAPI
Sumber : Buku Biskut Pilihan
Rujukan : Nazrah Bakery
Bahan2

250 gm mentega
50 gm minyak sapi
150 gm gula kaster (kira kurangkan kepada 120 gm)
120 gm tepung jagung
150 gm oats - kisar halus
1 tsp serbuk penaik
200 gm serbuk badam
Hiasan - kelapa kering, putih telur dan ceri merah

1. Sebatikan mentega, minyak sapi dan gula.
2. Masukkan bahan bahan lain dan uli rata hingga menjadi doh
3. Acukan bentuk dan celup dalam putih telur dan salut kan dengan kelapa kering.
4. Bakar dalam ketuhar  hingga kekuningan.



2 comments:

  1. akak..mak mas pandai buat biskut kelapa ni..
    memang sedappp.....

    ReplyDelete
  2. Kak Nazrah,
    Emm biskut yang ada kelapa cam ni, mak naz suka sangat buat masa naz kecik2 dulu..
    Lutut akak stil tak baik lagi?... Sabo ye kak.. Raya nanti dah elok dah tu.. Boleh dah pergi beraya..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...