Total Pageviews

April 19, 2012

MASAK LEMAK DAUN TURI DAN LABU

Salam hari Khamis...



Ari ni saya cuti..cuti yang terpaksa kerana pejabat saya diarahkan tutup sehari. Terasa amat kecewa sekali apabila ianya terjadi dalam sejarah saya kerana selama saya beroperasi tidak pernah sehari pun waktu bekerja saya cuti dan tutup pejabat. Saya nak ambil cuti pun saya pikir berpuluh puluh kali. Tai kali ini saya terpaksa ikut arahan kerana apakan daya saya menumpang pejabat orang, sebelum saya kena halau langsung lebih baik saya ikut perintah

... apa pun saya percaya ada hikmah di sebaliknya.

Malam tadi saya sempat singgah di pasar Chow Kit. Lama rasanya saya tak makan masak lemak daun turi dan labu. Kadang kala labu tu pun boleh ganti dengan keledek. Apa lagi dengan lauk lauk lain seperti ikan kering dan sambal belacan..memang sungguh membuka selera. 

Tapi macam biasalah..saya ini bukan pandai sangat memasak ..jadi masak pun main agak2..nak turunkan resepipun tak berani sebab main campak campak saja ikut selera anak tekak saya.

Mungkin ada teman teman lain yang lebih mahir memasak dan lebih enak hidangan lemak daun turi ini. Jadi kita layan saja gambar yer....

Hari ini menjadi hari ibu sedunia bagi aku...hahahahahahah......Hadoiiiii... 


4 comments:

  1. Salam..hemmm ni manu yg sdp ni....nak pulak mkn ramai2 ada sambal belacan pehhh...lama pulak x beli daun turi....

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Naz..wahhhh..mesti akak banyak balance cuti tahun kan...Bak sini barang sehari dua...He he he jgn mareee gurau yaaaa kak...

    Ohhh nama daun ni, daun turi rupanya..sesetengah orang panggil pucuk manis kan...? Saya suka sayur ni, tapi selalu buh keledek, belum pernah plak buh labu..boleh cuba jugalah lain kali...

    ReplyDelete
  3. Assallamualaikum kak.
    Ermm mmg sedap labu masak lemak. Menjadi kegemaran Naz tu. Lebih2 lagi bila ada sambal belacannya. naz pun tak pernah masak daun turi tu..heheh Bukan akak sorang jer tau.. Adinda mu ini pun sama...

    ReplyDelete
  4. Salam Naz.pucuk turi mmg sedap masak lemak....tambah kalau campur dgn labu atau ubi keledek.betul tu tambah sedap mkn dg ikan masin....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...