Total Pageviews

November 9, 2011

PUDING ROTI MARBLE HAJI.....

Assalamualaikum....



Rasanya enjin motor dapur kita baru nak panas ..lambat sikit .. tak laju macam motor pinky pinky kita tu....

Tapi buat yang ringan ringan je dulu..hari ini kita buat puding roti marble lagi ..yang menjadi kegemaran abg kita... 

Resepi dari rumah adik Naz... terima kasih....


PUDING ROTI MARBLE

Bahan-bahan :
  • 10 gm serbuk agar-agar
  • 1/2 cawan gula pasir
  • 3 cawan air
  • 4 keping roti *
  • 2 biji telur ayam *(telur ayam tau! bukan telur itik atau lain-lain..hehehe)
  • 1/2 cawan susu pekat manis *
  • 1 tin susu cair (400ml) *
  • 1 sudu teh asen vanilla *
  • 2 sudu besar majerin
  • 2 sudu besar serbuk koko ATAU 1/4 cawan serbuk milo
  • 1 atau 2 pewarna kesukaan

8 comments:

  1. wahhh cantik dan semestinya sedap kan...like pinky:)

    ReplyDelete
  2. bestnya kak..cantik belang2 dia..:)saya susah betul nak buat bentuk belang cam gini..adussss..

    ReplyDelete
  3. tak pernah buat puding roti yang guna resepi mcm ni...macam sedap je...

    ReplyDelete
  4. Assalam kak,dah byk kali akak wat puding roti ni kan,mesti sdp sgt,sbb tuh da siaran ulangan kan..Cantik jer belang puding tuh,kalo sy wat xtaulah jadi ke x belangnya..

    ReplyDelete
  5. as-salam
    cantik elok je belangnye...jeles tengok..pilihan warna yg menarik..

    ReplyDelete
  6. uwaaaaa..terasa nyaman je lalu kat tekak ni, kalau dapat rasa lagi bestkan..

    ReplyDelete
  7. akak selalu buat puding ni kan..suka ya..saya suka gak tapi tak buat pun..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...