August 7, 2013

Agar agar sirap selasih


Assalamualaikum..

Hari ini saya update blog dari rumah orang tua di Tanjung karang.  

Dan hari ini saya sempat buat pencuci mulut...agar2 selasih.

  Resepinya...

10gm agar agar serbuk
900 ml air
gula secukup rasa
selasih ( direndam terlebih dulu)
daun pandan

caranya ... masak semuanya hingga didih dan kemudian campurkan selasih.

sejukkan dalam bekas...





Tahun ini adalah tahun bersejarah kerana saya pulang ke kampung menaiki motosikal besar kerana anak2 telah pulang awal ke kampung. 






Antara menu yang ada untuk berbuka puasa...




Sebelum itu saya terpaksa check in kucing2 saya di Hotel..hehehehe...boarding sementara saya balik ke Kampung.... Kesian x beraya kuching2 tu....Alhamdulillah berkumpul bersama keluarga untuk berbuka di akhir ramadhan. 




Kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin.

Jumpa lagi insyallah untuk cerita cerita sewaktu berhari raya....



1 comment:

  1. Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin dari Along sekeluaga. Wah, hebat nya leh bawa motor besar...Along nak naik sekali boleh...hehe

    ReplyDelete

KUIH LAPIS ASSALAMUALAIKUM  Tiba tiba bila free di musim PKP ni... terpandang blog kita yang dah lama tak kita tengok..hampir...